Każdy sklep on-line poza fotografii sprzedawanych przed siebie towarów, musi mieć jeszcze opisy tych produktów. Opisy są istotne nie tylko ze względu na to, aby nabywców mógł dowiedzieć się, co pragniemy mu sprzedać, niemniej jednak też dlatego, aby wyszukiwarki Google nie gorzej oceniały nasz sklep online. Google center oferuje wiele różnych form reklamy w wyszukiwarkach, ale sklepy, które wolą do niego dołączyć, muszą spełniać przede wszystkim określone założenia.
Założenia te wcale nie są trudne do realizacji, jednak trzeba pamiętać, że jakby nie patrzeć niektóre z punktów wymagają, aby nad danym sklepem rzeczywiście znacznie dłużej popracować. Merchant center Google daje sklepom internetowym niesamowitą szansę na to, ażeby wybiły się spośród konkurencji i zaczęły stosownie działać, natomiast bez właściwych opisów towarów po prostu nie jest to możliwe. Ma to wpływ między innymi na to, że klient czytają opis dowiaduje się czegoś o nim dokładnie tak samo, jak roboty Wyszukiwarkę, które są w chwili obecnej realnie już coraz bardziej inteligentne. Porównywarka cen Google jasno podaje, jak wyglądają ceny za konkretne produkty, jednakże to posiadacz sklepu musi postarać się o to, by zaprezentować je tak, ażeby miały zwyczajnie większą siłę oddziaływania. Pla Google powinno mieć niesamowite efekty, ale jedynie wówczas, kiedy zadba się o cały proces sprzedażowy na tyle, że będzie on wypełniany wedle konkretnych zasad, a co za tym idzie że będzie można dzięki temu spełnić określone plany sprzedażowe. Wtedy sklep osiągnie prawdziwe wyżyny swoich możliwości i będzie najlepszy w tym, co robi.
Zobacz więcej: google produkty.