Każda firma powinna mieć własną własną stronę w sieci. Nie bez powodu mówi się, że firma, której nie widać w sieci, praktycznie nie istnieje. Tak de facto dzisiaj jest.
Wyobraźmy sobie sytuację, że Kowalski poszukuje hydraulika. Pierwsze co robi, to wyjmuje smartfona i wyszukuje najbliższego zakładu hydraulicznego w Google. Taka jest prawda, bo dzisiaj to jest zrobić najłatwiej. Jak więc sprawić, by to do nas zgłosił się klient, w tym wypadku Kowalski? Otóż po wyszukaniu hydraulików w okolicy w wyszukiwarce, powinien on zdobyć informację o naszej firmie. Po wejściu na naszą stronę, na pewno zadzwoni do nas i umówi się na termin wizyty hydraulika. Łatwe i efektywne, ale żeby to mogło zagrać, niezbędne jest porządne promowanie strony w internecie. Inaczej jeśli ktoś będzie czegoś szukał i nie znajdzie nas, to zlecenie otrzyma inna osoba i tak to będzie wyglądało. Nie ma się co tutaj oszukiwać ani czarować.
Tak więc świetnie, wiemy że musimy reklamować własną stronę. Ale jak można takie coś zrobić? Otóż wcale nie jest łatwo, niemniej jednak nie jest to również niewykonalne. Najbardziej istotne jest, aby było bardzo dobrze wykonane pozycjonowanie stron. O co tutaj tak de facto chodzi? Otóż o pozycję naszej strony www w wyszukiwarce internetowej, w momencie gdy ktoś wpisze ciekawe nas hasło. Tak do działa. Tak zatem co składa się na owe pozycjonowanie? Na początku stronę należy zoptymalizować tak, aby była przyjazna dla algorytmów wyszukiwarki. Chodzi tutaj o dokładnie określone zmiany w kodzie i treści strony. Nazywa się to działaniami z rodzaju SEO, a więc z angielskiego search engine optimization – czyli w wolnym tłumaczeniu, optymalizacja pod względem silnika wyszukiwarki. Silnik to właśnie wszelkie algorytmy, jakie dana wyszukiwarka używa, by móc przypisywać strony jako lepsze, gorsze, bardziej i mniej wartościowe itd. Im lepsza w opinii wyszukiwarki jest strona, tym wyżej zawędruje na liście rezultatów, a o to nam właśnie tutaj chodzi.
Jednak samo SEO to nie wszystko. Musimy również stronę promować, tak aby wyglądało na to, że jest popularna. To z kolei również ma własną swoją nazwę, a znane jest jako linkowanie. Chodzi o pozostawianie po sobie odnośników w wielu miejscach w internecie. Można to robić np tam, gdzie są katalogi stron www, można wypromować się w komentarzach i postach na forach dyskusyjnych i w tym podobnych miejscach. Funkcjonuje to na takiej zasadzie, że gdy programy wyszukujące natrafią na link do naszej strony www, to wówczas uznają, że jest ona bardziej popularna i umieszczają ją jeszcze wyżej w wynikach. Wszystko to prowadzi ostatecznie do tego, że w dodatku ludzi dowiaduje się o naszym istnieniu i mamy w dodatku klientów.
Sprawdź: mocne linki.