Niemal każda strona internetowa przyciąga wzrok ciekawą grafiką, a z jej obsługą poradzi sobie bez problemu dosłownie dziecko. Natomiast dosłownie te cechy nie gwarantują im licznych odwiedzin i wielkiej popularności, a w większość z nich praktycznie pozostaje niewidoczna wśród wielu podobnych. Istnieją na szczęście metody, które można zastosować, aby zmienić taki niekorzystny stan rzeczy, a jedną z najskuteczniejszych jest pozycjonowanie stron.
Niestety nie jest to zadanie proste do samodzielnego utworzenia, wymagające olbrzymiej wiedzy o tworzeniu stron internetowych oraz sposobach działania Google i wszystkich innych wykorzystywanych w naszym kraju wyszukiwarek.
Warto się z nią zapoznać, co pozwoli na znaczne zaoszczędzenie kosztów usługi zapewniającej naszej stronie wysoką pozycję na liście wyników wyszukiwania. Gdy już ją opanujemy, to pierwszym celem powinien być audyt witryny, a szczególnie dokładna analiza zamieszczonych na niej treści razem z opisującymi ją słowami kluczowymi. Na nich właśnie opiera się specjalistycznie przeprowadzone pozycjonowanie stron, bardzo dobrze jest zatem zadbać o odpowiednie przygotowanie wysokiej jakości tekstów czy wręcz opisów sprzedawanych produktów. Bez tego nie ma co marzyć o miejscu w czołówce rankingu wyszukiwarki i kiedy nie dysponujemy talentem do pisania, to całkiem dobrze zdać się w tej kwestii na pomoc copywriterów. Można ich bez problemu wyszukać w internecie i zadbają oni o unikalność , a ponadto oryginalność tego, co chcemy zamieścić na promowanej stronie. Pozycjonowanie stron obejmuje też ich techniczne aspekty, a tu przyda się znajomość języków wykorzystywanych do wykonania ich kodu. HTML 5, PHP czy Java to absolutna podstawa, dzięki której łatwo będzie wyeliminować znalezione niedociągnięcia i ze znakomitym skutkiem zoptymalizować kod źródłowy witryny. Ostatnim elementem procesu jest modyfikacja użytej grafiki oraz dodatkowo zdjęć, których duży rozmiar powoduje wolne ładowanie się strony. Powinno się je skompresować, oczywiści zachowując jakość, a rozdzielczość zaimplementować do wyświetlania na niedużych ekranach urządzeń mobilnych.
Zobacz: pakiety linków dla pozycjonerów.