Nie każda ulotka wygląda tak samo, bo nie w każdy przypadku sprawdzi się taka sama. Są sytuacje, gdy praktyczniejsza jest ulotka harmonijka, a są takie, kiedy praktyczniejsze są ulotki w rozmiarze mniejszym iż A4.
Wszystko zależy również od tego, gdzie taka ulotka ma funkcjonować i ile informacji musi się w niej wyszukać. W zasadzie wybór rozmiaru i charakteru ulotki zależy od upodobań klienta, bo ci, którzy zajmują się projektowaniem ulotek są w stanie przygotować je w każdym schemacie. To dla nich żaden problem. W każdym takim przypadku muszą oni jedynie właściwieodpowiednio dobrać informacji i właściwie je rozmieścić. Tak, żeby ulotka była czytelna i spełniła swoje zadanie.
Niekiedy osoby, które zajmują się projektowaniem ulotek doradzają wybór konkretnej z nich. Zdarza się, że twierdza one, że są wskazania ku temu, żeby dana ulotka była ulotką DL. O ile mają ku temu prawidłoweodpowiednie argumenty i uda im się przekonać do własnego zdania klienta, to taka ulotka jest opracowywana. W większości przypadków jednak nie narzuca się klientom takich czy innych rozwiązań. Dokonanie wyboru zostawia się jemu. Choć równie w znaczącej liczbie przypadków mają miejsce sytuacje odwrotne. Wówczas klient zleca wykonanie ulotki i preferuje, żeby ulotka promocyjna miała taka postać, jaką jej projektant będzie uważał za najlepiej odpowiednią. O ile jej przygotowanie zleca się profesjonalista, to i problemy formatu takiej ulotki pozostawia się im. w tej kwestii zleceniodawcy posiadają zaufanie do profesjonalistów, bo idealnie zdają sobie oni sprawę z tego, że na pewno dokonają oni optymalnego wyboru, a ich ulotka firmowa będzie wyglądała rewelacyjnie. Jeżeli już kwestia formatu jest pozostawiona projektantowi ulotki, to ten wybiera go wedle własnego uznania i decyduje się na takie format, który jego zdaniem, w tym przypadku, będzie najlepiej adekwatny. Format ulotki ma również wpływ na jej koszt, dlatego zawsze informuje się o tym klientów.
Więcej informacji: agencja zajmująca się tworzeniem ulotek.