Czy organizowanie szkoleń dla pracowników ma sens i trzeba to robić, czy dużo lepiej zaoszczędzić sobie kosztów i fatygi? Zdania na ten temat są podzielone, bo jak pokazuje praktyka, efekty szkoleń nie za każdym razem są takie, jakich się spodziewano. Nie zawsze bowiem okazuje się, że szkolenia rozwiązywanie problemów mają takie zagadnienia, o jakie chodziło pracodawcom. Bywa tak, że taka tematyka nie jest wyczerpana.
Sporo w tej kwestii zależy również od tego, jak w udział w szkoleniu zaangażują się jego uczestnicy. Jeżeli już okaże się, że grupa pracowników, która została wytypowana do udziału w szkoleniu, nie zainteresuje się prezentowana tematyka, to nie wyniosą oni zbyt sporo z takiego kursu. Zaangażowanie i chęci osób, które mają być szkoleń, są bardzo istotne. Sama obecność na szkoleniu nie wystarczy. Należy skupiać się na tym, o czym jest mowa i przyswajać nowe informacje. Tylko wówczas szkolenia z komunikacji mogą przynieść oczekiwane efekty. Dlatego ważnym celem dla pracodawcy jest dobieranie na szkolenia tych osób, które naprawdę mogą na nich coś zyskać i pragną w nich uczestniczyć nie na siłę i z racji konieczności, niemniej jednak z chęci. Najlepiej jest też, kiedy organizuje się szkolenia, korzystając z oferty sprawdzonych ośrodków szkoleniowych. Wówczas można być pewnym, że szkolenia z motywacji będą na bardzo wysokim poziomie. O ile weźmie się pod uwagę szkolenia przeprowadzane przez firmy, których się nie zna, w każdym momencie ponosi si swego rodzaju ryzyko. Nie zawsze szkolenia przeprowadza się na takim samym wysokim i dostatecznym poziomie.
Zobacz: teambuilding dla firm.