Bezpieczeństwo danych firmowych wymaga przestrzegania kilku głównych zasad, które dotyczą między innymi regularnego wykonywania kopii zapasowych danych poufnych, jak także danych pochodzących z plików tekstowych, plików graficznych, arkuszy kalkulacyjnych czy skryptów księgowych i rozliczeniowych. Powinno się pamiętać, że przechowywanie kopii zapasowych wykonywane jest przez firmy działające na rynku usług bezpieczeństwa informatycznego.
Jak nie utracić danych firmowych?
Podstawowa zasada bezpieczeństwa mówi o tym, by regularnie wykonywać kopie zapasowe danych, które nie mogą być utracone, ponieważ grozi to przykrymi konsekwencjami dla funkcjonowania firmy.
Natomiast samo wykonywanie kopii to za niewiele, aby uchronić się przed utratą istotnych dla funkcjonowania firmy danych a także informacji. Konieczne jest jeszcze przechowywanie dysków twardych z danymi firmowymi, które powinno być wykonywane przez specjalistów, a więc firmy, które zapewniają między innymi bezpieczny transport nośników informacji, jak również ich bezpieczne przechowywanie w sprawdzonych a także w prawidłowy sposób zabezpieczonych lokalizacjach. Wymagane jest to, ażeby kopie zapasowe przechowywane były w co najmniej dwóch różnych lokalizacjach, co w znaczący sposób zwiększa bezpieczeństwo danych firmowych. Co za tym idzie, przechowywanie kopii zapasowych warto powierzyć firmie, która zapewnia monitorowaną oraz całodobowo chronioną lokalizację. Ponadto, firmy oferujące takie usługi zajmują się również w archiwizacją danych elektronicznych oraz owych w wersji tradycyjnej.
Zobacz: przechowywanie dysków twardych.