Wynajem kontra kupno sprzętu

Tak rzeczywiście zakup sprzętu biurowego może być naprawdę dużym wydatkiem. Dlatego również wielu właścicieli biur zastanawia się, czy sensowne jest, by nabywać tai sprzęt, czy całkiem dobrze wziąć go w leasing na zasadzie wynajmu, a tym samym okroić własne koszty w tym zakresie.

Jedno i drugie rozwiązanie posiada własne wady i zalety. Przede wszystkim wynajem drukarek jest rozstrzygnięciem tańszym. Dostajemy nowy sprzęt, a płacimy za niego niedużo.
Jednakże on nie jest na nieszczęście nasz. Powinniśmy za niego płacić co miesiąc raty i też co miesiąc powinniśmy pamiętać o tym, by rozliczać się z tych rat i księgować je sobie tak, by odprowadzić VAT i poza tym żeby jeszcze odprowadzić sobie podatek dochodowy. Dlatego też nie dziwi fakt, że kilka osób zastanawia się, które rozwiązanie będzie jednak całkiem dobrze wybrać i dlaczego akurat w chwili obecnej to. Systemy zarządzania drukiem jakby nie patrzeć są drogie. Dla firmy może być to de facto dość znaczny wydatek, dlatego trzeba się zastanowić, czy naprawdę zasadne jest, byśmy takie drukarki kupowali. Owszem zakup drogiego sprzętu za gotówkę nie jest zwykły, ale znowu płacić raty za coś, co nie jest nasze? Jeżeli mamy leasing to tak samo mamy serwis sprzętu biurowego, tak jak przy zakupie i też trwa on przez cały okres leasingowania. Leasing jest z pewnością dla takich firm, które potrzebują co jakiś czas nowego sprzętu, gdy zmieniają się techniki i wymagania. Jednakże zakup jest oferowany dla takich osób, które tego nie potrzebują i przez lata mogą korzystać z takiego sprzętu, który już jest nieco przestarzały technologicznie.
Polecamy: Systemy zarządzania drukiem.

Dodaj komentarz